Dirigent Steven van Kempen

Biografie

Steven van Kempen studeerde vanaf 2004 piano klassiek en orgel klassiek aan het conservatorium van Maastricht, Tilburg en Utrecht. Hij studeerde bij vooraanstaande docenten voor piano en orgel en volgde masterclasses bij o.a. Luca Scandali (Italië) voor Orgel.  Een concertpraktijk van orgel- en pianoconcerten volgde al tijdens zijn studie aan de conservatoria. De studie voor orgel werd tevens afgesloten met een recital op meerdere orgels uit verschillende tijdsperioden.

Verder studeerde Steven hoofdvakken directie bij Joop Schets, Ludo Claesen en Jan Stulen. Hij sloot meerdere studies af in o.a. juni 2010 met o.a. het conservatoriumkoor van Maastricht. Daarna volgde hij masterclasses bij o.a. Jos van Veldhoven, Joop Schets, Sigiswald Kuijken en Edmond Saveniers.

Steven studeerde aan het conservatorium ook koorzang en solozang bij Peter Kokkelmans en Jan Gooren, en sloot ook deze studie zeer succesvol af.

Steven is als componist werkzaam voor de uitgever Music Art Limburg. NNieuwe composities voor koor en orkest en/of orgel/piano of andere instrumenten vinden hun weg naar de praktijk van de Limburgse muziekwereld

stevenvankempen

Samenwerking

Steven van Kempen organiseert regelmatig concerten. Hierbij neemt hij naast de rol van organisator tevens ook de rol van dirigent in.
Hij is naast het LOK ook dirigent van o.a.:
– Symfonieorkest Concertato
Kamerkoor Concertato
Vocal Sollýs
Cantus ex Corde

- Zangvereniging Vriendenkring / Mannenkoor St-Rochus

- Conservatoriumkoor Maastricht.

Tijdens diverse concerten is er een goede samenwerking tussen deze koren.
Diverse leden van het LOK zijn ook lid van één van de andere koren. Daarnaast doen een aantal leden van de bovengenoemde koren mee als projectzanger aan de projecten van het LOK.

WEBSITE: